A Hipersuli programmal a Telenor Magyarország arra törekszik, hogy a digitális világ segítségével innovatív és eredményesebb módszerekkel támogassa mind a fiatalokat a tanulásban, játékos készségfejlesztésben,  mind pedig a pedagógusok munkáját az oktatásban.

Projektről

Telenor Hipersuli Alapképzés

Beszámoló a Digitális Témahét keretein belül tartott képzésekről

A Digitális Témahéten két helyszínen is tartott képzést a zsombói szent Imre Katolikus Általános Iskola képzőcsapata (Becherer Anikó, Gyurisné Kerekes Judit, Soós Róbertné, Szabados-Tóth Katalin, Tarczal-Márta Edit és Varga Krisztina). Hétfőn és szerdán – a nagy létszámra való tekintettel – kihelyezett oktatás folyt a Makói Návay Lajos Szakképző Iskola és Kollégiumban. Kedden és csütörtökön pedig a zsombói iskola látta vendégül a tanulni vágyó kollégákat.

A kétszer háromórás alapképzés fő célja volt többek között a Telenor Hipersuli program iskolánkban is használt alapvető alkalmazásainak, a digitális tanórák tervezési lehetőségeinek megismertetése. A résztvevők olyan egyszerűen használható oldalakkal és applikációkkal ismerkedhettek meg, melyek érdekesebbé tehetik a tanítási órákat és nagymértékben segíthetik a tanári munkát.

A képzést a Hipersuli program bemutatásával, valamint a megváltozott tanári szerepekkel, feladatokkal, továbbá a digitális tanórák jellemzőivel indítottuk. Ezt követően néhány linkmegosztó oldalról és alkalmazásról ejtettünk szót. A további hasznos applikációkat és oldalakat három blokkon keresztül tárgyaltuk: az elsőben az időmérés, a QR-kód készítés, a csoportalakítás és a csoportmunka követésének lehetőségei, a tanteremfelügyelet és a virtuális osztálytermek szerepe került bemutatásra, a nap végére pedig néhány „kedvcsináló apróság” maradt: a jelenlévők megtudhatták, mi módon készíthetnek képkirakót, gondolattérképet vagy épp infografikát, illetve hogyan gyűjthetnek be tanulói visszajelzéseket és válaszokat. A második nap két blokkja a feladatkészítést és mérés-értékelést segítő alkalmazásokat és oldalakat mutatott be. A jelenlévők mindvégig aktívan dolgoztak és gyakorlatban is volt lehetőségük alkalmazni a tanultakat: saját gyűjteményeiket egy virtuális falon osztották meg.

Örömünkre szolgál, hogy a résztvevők elégedettek voltak a képzéssel, melynek végén 21 kolléga szerzett digitális tanúsítványt. Reméljük, hogy ezen "alapcsomag" birtokában könnyebbé válik az ilyen típusú órák összeállítása, megvalósítása. Szeretnénk a részt vevő pedagógusokat a képzés után is támogatni, ezért a mentorálás, óralátogatás lehetősége a tanév végéig - előzetes egyeztetés alapján - továbbra is elérhető. 

Tájékoztatjuk, hogy a honlap szöveges fájlokat, ún. sütiket (cookie-kat) használ anonimizált látogatottsági információk gyűjtése céljából, valamint bizonyos szolgáltatások nélkülük nem lennének elérhetőek. A sütikről, valamint ezek engedélyezéséről és tiltásáról itt tájékozódhat. A honlap további használatával hozzájárulását adja a sütik tárolásához és felhasználásához.